Beaglebone #1

Jeg har lenge kikket på disse (ikkeså)nye linux computerne, og alt hva de klarer å gjøre så når jeg ved en hyggelig anledning fikk et beaglebone (white) så måtte jeg jo sette meg litt inn i det. En god del tid har i det siste gått med til å gjenlære linux, med alle forandringene som er gjort der siden 18hundreåsnørroførti, samt finne ut om jeg skal satse på Java, Python eller holde meg til C/C++ .. Har ikke riktig funnet ut av det enda men har ihvertfall fått til å lese en analog verdi, samt en digital verdi, og presentere disse slik jeg vil ha det på en web side som også ligger på denne maskinen.

Kjapt sagt så er maskinen satt opp med lighttp web server og php5.

Det er også noen år siden jeg sysla med web og php, og siden jeg nå ville ha dette litt «dynamisk» er kanskje benevnelsen, så har jeg også måttet lukte litt på javascript, ikke det enkleste å skjønne seg på, men fikk det nå til å fungere.

Php koden ble enkelt nok seende slik ut: index.php

Tilhørende er da også en liten javascript fil: js1.js

Og for de som da ser at det her henvises til 2 andre php filer så ser de slik ut :

analog.php

digital.php

Såh, slik var jeg da kom frem til noe som kan fungere, og slik ser det ut :

DSC_0038

Websiden

DSC_0037

Beaglebone med pot og bryter

Så nå gjenstår bare å finne ut hva slags morro jeg kan lage ut av dette flotte kortet.

To be continued…  Med et annet prosjekt…

Publisert i Beaglebone

Legg igjen en kommentar

Kategorier
